środa, 15 października 2014

Jesienny dżem - dynia z jarzębiną

Nareszcie zrobiłam dynię z jarzębiną:) Przybierałam się do robienia przetworów i jak to zwykle bywa, coś innego było pilniejsze. W końcu zebrałam jarzębinę, przemroziłam i zabrałam się do pracy. Podzieliłam dynię na dwie części jedną pokroiłam w drobną kostkę i zagotowałam, drugą rozgotowałam, dodałam jarzębinę, rodzynki, odrobinę cukru i sok z cytryny. Prawie wszystko do słoików włożyłam i gorące przetwory pod kocyk, żeby się dobrze zamknęły.

Troszkę zostawiłam na kolację - ser camembert zapiekany w migdałowych płatkach, podany z jesiennym dżemem. Pyszna bomba kaloryczna, ale raz na jakiś czas można zaszaleć.
Przy okazji zrobiłam też jesienną dekorację - jarzębina, liście klonu i miechunka.

Ten mój jesienny dżem jest umiarkowanie słodki. Nadaje się do mięs pieczonych, pasztetów, serów. Można też zrobić naleśniki lekko wytrawne ewentualnie cukrem pudrem dosłodzić.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz