środa, 27 sierpnia 2014

Warsztaty kulinarne - kolorowe makarony


Dziś przeprowadziłam warsztaty kulinarne dla dzieci przebywających na pobycie organizowanym przez Samadhi Joga w obiekcie wypoczynkowym Zagroda Kuwasy. Robiliśmy kolorowe makarony: ZIELONY z pokrzywą, BORDOWY z buraczkami, POMARAŃCZOWY z marchewką i BRĄZOWY z kakao.
Później dzieciaki robiły słodkie kulki na deser. Prażony sezam mieliły w młynku, następnie dodały miód - całość trzeba było wymieszać, co nie było łatwe bo miodu dodajemy tylko troszkę żeby zlepić ziarna. Powstałą kremową masę podzieliliśmy na pół, do jednej dodaliśmy kakao, dzięki temu otrzymaliśmy czekoladową masę. Teraz mogliśmy już formować kulki jasne, ciemne i dwukolorowe oraz obtaczać je w ziarnach słonecznika, sezamu, lnu i w wiórkach kokosowych. Dzieciaki palce lizały i słodkości podjadały.
Do picia przygotowaliśmy wodę z płatkami róży oraz z kwiatami i liśćmi melisy.
Ugotowany makaron zielony, bordowy i pomarańczowy podałam ze szpinakiem i z suszonymi pomidorami, natomiast brązowy z białym serem. Dzieci na półmiskach chętnie szukały swoich gniecionych klusek aby spróbować swojego dzieła. Rodzice też próbowali i mówili, że dobre. Jeszcze troszkę zostałam, chwilkę rozmawiałam, popatrzyłam jak z talerzy znika i się pożegnałam. Niestety jako że ręce miałam cały czas zajęte udało mi się tylko to zdjęcie zrobić:) Mam nadzieję, że udostępnicie na FB robione przez siebie zdjęcia lub mi je prześlecie - z góry dziękuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz